Cílem Centra rozvoje charakteru je tematizovat, kultivovat a posilovat myšlenku celostního formování charakteru.
Centrum chce spojovat všechny, kteří jsou přesvědčeni, že i dnes – a zejména dnes – na charakteru záleží. Slovy Komenského, že je třeba „znát dobré, chtít dobré a konat dobré, a to i když se nikdo nedívá“.
Platí to nejenom ve vzdělávání, ale též v každodenním životě, v politice, v podnikání, v mediích i mezilidských vztazích obecně.
Charakter chápeme jako celistvý soubor rysů či dispozic, které utváří celkový morální profil každého člověka. Proto jako nedílnou součást charakterové výchovy rozumíme nejen rozvoj morálně-volních kompetencí, ale též kritického myšlení.
Inspirujeme se u zahraničních institucí s obdobným zaměřením a budujeme síť odborníků i organizací, kterým na charakteru záleží.
Pořádáme výchovně-vzdělávací, vědecko-výzkumné a popularizační aktivity pro studenty, učitele i veřejnost. Vyjadřujeme se k aktuálním etickým tématům ve společnosti.
Naše Centrum rozvoje charakteru pracuje od roku 2021 a úzce spolupracuje s univerzitním Centrem etiky a rozvoje charakteru, které vzniklo téhož roku při Katedře pedagogiky a psychologie Pedagogické fakulty Univerzity Hradec Králové. Společně využíváme výstupy spolupráce univerzitního centra s Královéhradeckým krajem a vše rámuje provázanost Pedagogické fakulty, kraje a Agentury pro rozvoj Broumovska.
Máte-li stejné cíle, zajímá vás rozvoj charakteru, etika a etická výchova, přidejte se k nám. Pište na info@cerc.cz.
„Na charakteru záleží - character matters“
prof. PhDr. Jan Hábl, Ph.D.
filozof výchovy se zaměřením na charakterovou výchovu, komeniolog, šťastný manžel, radostný otec
Mgr. Michal Klapal
etoped a terapeut orientovaný na lidské vztahy a behaviorální patologii
Jan Školník, MBA
podnikatel, filantrop, zakladatel Agentury pro rozvoj Broumovska
Mgr. Barbora Bačíková
koordinátorka PR
doc. PhDr. Pavel Vacek, Ph.D.
psycholog morálky, emeritní děkan Pedagogické fakulty Univerzity v Hradci Králové
Mgr. Irena Loudová, Ph.D.
VŠ pedagožka, pečovatelka o pluralitu vzdělávacích cest